aftershocK |
Administrator |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2005 |
Posty: 91 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: KutnoCity |
|
|
|
|
|
|
bez sensu po co komu "kupiłem złą amunicje...?" pozatym to jest forum młodych. nie wymagaz tak dobrej znajomości angielskiego. (sam sie ucze pare ładnych lat więc umiem )
eeh. prosze:
POTWIERDZENIE ||
Znak OK dlonia lub kilkakrotne Znak OK dlonia lub kilkakrotne skinienie glowa na 'tak'. ||
ZAPRZECZENIE ||
Wyrazne pokrecenie glowa na 'nie'. Zaprzeczenie. || '
STÓJ (HOLD) ||
Reka zgieta w lokciu pod katem 90o, dlon zacisnieta w piesc. ||
WSKAZANIE KIERUNKU||
Dlon zwinieta w piesc, wysuniety palec wskazujacy pokazuje na kierunek.||
WIDZE||
Dlon jak w znaku Victory, palce wskazuja oczy, nastepnie wskazanie kierunku.||
SLYSZE||
Palec wskazujacy skierowac na ucho i poruszyc jak przy pukaniu sie w glowe, nastepnie wskazac kierunek.||
Informacja o uslyszeniu podejrzanych dzwieków.
WRÓG||
Dlon zwinieta w piesc, wystajacy kciuk skierowany w dól.||
Identyfikacja kontaktu jako wroga. Znak najczesciej poprzedzany znakami 'widze' lub 'slysze' i wskazaniem kierunku.||
Mozna tez zastosowac wersje policyjna - cala dlon ustawiona pionowo, palce rozsuniete, poziomy ruch wskazujacy kierunek do celu.
PRZYJACIEL||
Dlon zwinieta w piesc, wystajacy kciuk skierowany w góre.|| Identyfikacja kontaktu jako 'swojego'.
NIEZNANY||
Dlon zwinieta w piesc, wystajacy kciuk skierowany w bok.
W celu wskazania, ze kontakt jest niezidentyfikowany stosuje sie równiez polaczenie znaku 'wróg' i 'przyjaciel'; tzn. obraca sie dlonia z wysunietym kciukiem raz pokazujac 'wróg' raz 'przyjaciel'.||
Identyfikacja kontaktu jako niezidentyfikowany
CZYSTO
lub
BEZPIECZNIE||
Dlon zwinieta w piesc, wystajacy kciuk skierowany w góre.||
Po przeszukaniu terenu lub wejsciu do nowego pomieszczenia/obiektu potwierdzenie, ze nie wykryto zadnego zagrozenia lub wszelkie zagrozenia zostaly zneutralizowane.
DO MNIE||
Dlon zacisnieta w piesc, palec wskazujacy wyprostowany. Przedramie ugiete w góre zatacza kregi.
PRZESZUKAĆ
OSŁANIAJ
PRZERWIJ
SZYBKO
PRZERWAC OGIEN
IDZ / IDZIE||
Rozkaz zmiany pozycji, przejscia lub informacja, ze zauwazony cel sie porusza.
NIE ROZUMIEM (POWTÓRZ)
KRYC SIE||
Reka wyprostowana, odsunieta w bok od ciala lub w kierunku zespolu, Dlon plasko. Gwaltowne ruchy ramienia w góre i w dól nakazujace schylenie sie. Czesto stosowane w przykleku - prowadzacy tez sie chowa.||
Natychmiastowe padniecie na ziemie i znalezienie ukrycia - prawdopodobnie w naszym kierunku zbliza sie przeciwnik.
UWAGA!||
Reka zgieta, uniesiona na wysokosc glowy. Dlon pstryka palcami - Jesli inni widza 'nadajacego' samo pstrykanie nie jest konieczne, wystarcza ruch je nasladujacy, lecz jesli wszyscy sa odwróceni mozna glosno pstryknac w celu zwrócenia uwagi. Jesli gramy w rekawiczkach i trudno nam pstryknac mozna sie równiez posilkowac cichym gwizdnieciem lub 'psyknieciem' - wszystko to oczywiscie na tyle dyskretnie zeby slyszeli nas 'nasi' a nie przeciwnik.||
Ostrzeeenie. Zwrócenie uwagi na cos waznego - równiez na siebie jesli chce sie nadac wazny czy dlugi meldunek (równiez cichy).
______________________________________________________________________
Mozliwe sa (i to jest podstawa skutecznosci jezyka rak) laczenia róznych znaków.
To jest tlumaczenie przykladowego ciagu znaków.
Oczywiscie skutecznosc porozumiewania sie jezykiem rak jest zalezna od dwóch podstawowych czynników:
1. Znajomosci znaków przez wszystkich komunikujacych sie.
2. Zgrania zespolu - zrozumienie intencji 'nadajacego' na podstawie doswiadczenia we wspólnej grze.
a z ciekawostek [link widoczny dla zalogowanych]!stara!
i gdzie można kupić 92f z KWA ?
pozdro |
|